Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Légies zabpalacsinta málnával és joghurttal

2016. április 08. - mimi_8005

instagramcapture_57625bcd-7015-4adb-8bc8-3a28bdfa8d02.jpg

A mi családunkban a palacsinta nincs a kedvencek listáján. Most szinte látom a döbbent arcokat, de tényleg így van. Ez persze rám nem vonatkozik, csak a Fiúkra. Én minden formában imádom, mint Gombóc Artúr a csokit, és kis termetem ellenére gigantikus mennyiségeket tudok belőle eltűntetni. Szóval a Fiúk nem szeretik különösebben, de időnként kénytelenek megenni, mert ha én nagyon megkívánom, akkor nincs pardon: az lesz a reggeli.

Viszont amikor ezt a palacsintát először készítettem, én voltam az egyetlen, aki éhes maradt. A két pasi felfalta a teljes mennyiséget, nekem csak egy villányi kóstoló jutott a Gyerek adagjából. Örültem, mert jó volt látni a Gyereket ilyen lelkesen enni, de mivel aznap már nem volt időm más reggelit összedobni magamnak, nekem csak egy szendvics jutott, amit útközben vettem.

Ennek a zabpalacsintának az eredeti receptjét Donal Skehan oldalán találtam. Első próbálkozásra nekem túl száraz volt, ezért annyit változtattam, hogy csökkentettem a zabpehelyliszt mennyiségét és elhagytam belőle a lenmagot. Mivel a málnát szeretem vaníliával kombinálni, ezért abból is adtam kicsit a tésztához. Tökéletes, légies palacsintákat kaptam, ami a joghurttal és a mézes málnával együtt egyszerűen mennyei, és két felnőttnek reggelire pont elegendő (igen, a Gyerek nálunk időnként annyit eszik,  mint egy felnőtt). Az egész mutatvány maximum 30 percet vesz igénybe, így akár hétköznap is bevethető.

Hozzávalók:

110 g zabpehelyliszt (ha nincs otthon, finomszemű zabpehelyből aprítóban vagy kávédarálóban készíthettek)

1 teáskanál sütőpor

1 teáskanál vanília

1 csipet só

2 nagy tojás

1 dl tej (lehet bármilyen magtej is)

Feltét:

kb. 15 dkg (fagyasztott) málna

1 evőkanál méz vagy juharszirup

4-5 evőkanál görög joghurt

1. A zabpehelyliszet elkeverjük a sóval, a sütőporral és a vaníliával. 

2. Hozzáadjuk a tejet és a tojások sárgáját, majd simára keverjük.

3. A tojások fehérjét lágy habbá verjük és hozzáadjuk a zabos masszához.

4. A málnát egy kis edényben darabosra törjük a mézzel/juharsziruppal. Egy másik tálkában pedig a görög joghurtot egy kevés édesítővel simára keverjük (azért is érdemes kicsit édesíteni, mert a palacsintába egyáltalán nem kerül cukor).

5. Palacsintasütőben evőkanálnyi adagokban oldalanként kb. 1-1 perc alatt kisütjük őket (amikor a nyers oldalukon megjelennek a kis buborékok, már lehet is megfordítani őket).

6. A kisült palacsintákat rétegezzük a málnával, a tetejére teszünk a joghurtból, majd fogadjuk a bókokat.

instagramcapture_37fce520-0b61-4663-9408-133f0c8b1b12.jpg

 

instagramcapture_3ad3cfa8-33da-4034-9557-983a2d087dc0.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr678575716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andreakanyo 2016.04.08. 19:54:48

Szia,nagyon tetszik a blogod, jók a receptek.
Először ezt a palacsintát szeretném kipróbálni, istenien néz ki, de az a muffin is biztos nagyon finom....
Folytasd kérlek!

mimi_8005 2016.04.08. 20:02:07

Nagyon köszönöm Andrea! Jól esik a biztatás!

NemNick 2016.04.10. 09:17:09

Akkor itt is egy kis biztatás: csak ezt a receptet olvastam, tetszik, de igazán az a buborékos szösszenet tetszett benne...

juc79 2016.04.23. 08:15:04

Köszi a receptet, isteni és egyszerű. Én raktam bele pici olvasztott vajat, most afonyaval a tesztaban próbálom ki. Joghurt nem kotelező, simán meggyel és mézzel is fini.

mimi_8005 2016.04.23. 11:24:08

juc79 Örülök, hogy neked is ízlett, köszi a visszajelzést. Az én kisfiam a joghurtot csak igy eszi meg, azért is szoktam tenni rá.

hengorfej 2016.04.24. 14:17:13

sütőpor helyett ha a tojásfehérjét habbá verjük, majd a végén óvatosan összekeverjük ugyanolyan könnyű tésztát kapunk...

mimi_8005 2016.04.24. 14:21:34

Hengorferj, ha elolvasod, ebben is van tojásfehérje habbá verve. Ha nincs benne a sütőpor szerintem kicsit más lesz az állaga, talán kicsit szárazabb. De úgy még nem próbáltam. Ha esetleg kipróbálod anélkül, jelezz vissza kérlek.
süti beállítások módosítása