Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Expressz teljeskiőrlésű kifli kelesztés nélkül

Házi kifli 10 perc munkával

2016. április 22. - mimi_8005

instagramcapture_1205a8ca-33db-421a-adf8-2f9e34f637d0.jpg

Jó pár éve főzök, sok kelesztett péksütit kipróbáltam már. A kenyereim állaga sosem volt jó. Mindig vagy túl száraz lett, vagy ragacsos maradt. Pogácsában nem vagyok annyira rossz Limara csodás és pontos receptjeinek hála, de ritkán fogok hozzá. Egyrészt nem épp fogyókúrás, és sajnos alternatív lisztekből sosem lesz annyira jó mint fehér lisztből. Másrészt annyira felgyorsult az életünk mióta újra dolgozom, hogy bár létezik az éjszakai kelesztés csodája, hajnalban inkább futni járok. Ez van.

Pontosabban volt. Mert amióta rátaláltam az expressz kifli receptjére, azóta hetente legalább egyszer megsütöm. A gondolattól számítva 40 perc múlva már ehetjük is a jól megtömött kifliket, és ez azért nem rossz. Főleg ha még azt is hozzáteszem, hogy ebből nettó 10 perc a munka vele, a többi már csak várakozás, amikor csinálhatok bármi mást. Ezért cserébe olyan kiflit tehetek a Fiúk elé, amiben nincs se tartósítószer, se stabilizátor, se színezék, így ha tehetjük, ezt választjuk.

Jó pár próbálkozás azért kellett hozzá, míg rájöttem, hogy lesz belőle kívül ropogós, belül puha kiflicske. A recepttel kapcsolatban, nagyon fontos, hogy ne feledjetek a sütő aljába vizet tenni. Én volt, hogy megfeledkeztem róla, és akkor nagyon más lett a kész kifli állaga. Lefotóztam a fázisokat is nektek, mert én az első pár alkalommal rosszul nyújtottam és úgy nehéz volt megtölteni.

Hozzávalók:

170 g teljeskiőrlésű liszt (nekem bevált a Spar teljeskiőrlésű tönkölybúza lisztje)

120 ml tej

fél zacskó porélesztő (7 grammos zacskó)

12 g olvasztott kókuszzsír (vaj is jó helyette, ha nincs otthon, de érdemes tartani, mert bármit főzhettek-süthettek vele)

1 csipet cukor

1 kávékanál só

Langyosítsátok meg a tejet, adjátok hozzá a cukrot és az élesztőt, majd hagyjátok pihenni, amíg kiméritek a többi hozzávalót.

Egy tálba tegyétek bele a lisztet, a sót, adjátok hozzá az olvasztott kókuszzsírt, végül öntétek bele az élesztős tejet is. Gyorsan gyúrjátok össze. Egy nagyon jól kezelhető, puha, de nem ragacsos tésztát kaptok. A különböző típusú lisztek máshogy viselkednek, ezért ha mégis ragadna  a tésztátok, adjatok még hozzá egy kevés lisztet.

Ha kész, lisztezett felületen nyújtsatok belőle egy kb. 15 centis kört, és vágjátok négy cikkre.

instagramcapture_a8240461-2e1c-470a-9920-ba4a54ee6c52.jpg

Vegyetek magatok elé egy cikket, úgy hogy a szélesebbik vége néz felétek, és nyújtsátok ki amilyen vékonyra csak tudjátok. Próbáljátok úgy nyújtani, hogy inkább hosszú legyen mint széles. Így kell kinéznie:

instagramcapture_19d1df9e-815c-4801-a98c-eaa18cbfc268.jpg

Ha kinyújtottátok, a szélesebbik végétől kezdve tekerjétek fel, és kicsit hajtsátok meg kifli alakúra.

instagramcapture_6b307be5-c66a-4a2c-bf51-31c4dcb70c20.jpg

Mehet sütőpapíros tepsire és ugyanígy készítsétek el a másik három kiflit is. Ha készen van mind a négy kiflitek, kapcsoljátok be a sütőt és tegyetek az aljába egy másik tepsit vagy sütőálló edényt vízzel (nekem gőzös sütőm van, kb. 2 dl vizet szoktam beönteni). Alul - felül sütés, 200 fok. A kiflik csak addig kelnek, amíg a sütő bemelegszik. Ha felmelegedett, kenjétek le a kifliket tejjel és már mehet is a sütőbe. Sütőtől függően 15-20 perc kell nekik (az én sütőmben pontosan 18 perc :D ). Ha kívülről már szép barna vegyétek ki és hagyjátok langyosra hűlni (ha bírjátok, mert én gyakran már melegen nekiesek).

instagramcapture_0f4499d0-e99c-401c-afb2-3e9a56ddbb72.jpg

A recept eredetije a Life Advice blogról.

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr378555008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KK69 2016.04.24. 18:17:16

Kedves Mimi!
A külföldön élő olvasók kedvéért kérlek tedd hozzá, hogy a fél csomag élesztő hány grammot jelent.
Duplázni lehet? Mi hatan vagyunk, négy kifli a fél fogunkra sem elég... :o)
Köszönöm.

mimi_8005 2016.04.24. 18:19:41

KK69 Nagyon köszönöm a figyelmeztetést! Egy zacskó itt 7 grammos, annak a felét kell beletenni.
süti beállítások módosítása