Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Amerikai palacsinta quinoából

2016. szeptember 22. - mimi_8005

img_1304.JPGNe ijesszen meg senkit a cím, nem valami torzszülőttről van szó. Az a palacsinta, amit Gyerek hajlandó megenni, csak jó lehet.

De kezdem az elejéről. Az úgy történt, hogy Gyerek, miközben én a boltban a rizsek között válogattam, utánozni akart, így levett a polcról egy zacskó quinoát és elkezdte nézegetni a hátulját, mintha tudna olvani, pláne angolul. :D Majd amikor én kiválasztottam a rizset és bedobtam a kosárba, ő is mellédobta a quinoát. Mondtam neki, hogy nekünk az nem kell (ugyanis pont ő az, aki nem hajlandó megenni) majd elindultunk fizetni. Ahogy pakoltam a szalagra, egyszercsak a zacskó quinoa is a kezembe került. A zsivány Gyerek ugyanis visszacsempészte. Megvettük.

Pár nap múlva meg is főztem belőle egy nagyobb adagot. Egy részéből saláta lett, amit Gyerek öklendezve (én kérek elnézést) fogyasztott. Másnap a mi ebédünk is az volt, ekkor már csak egy pici maradt belőle, és mivel elég drága volt és ki nem akartam dobni, agyalni kezdtem, hogy mit lehet ennyiből csinálni. Benéztem a hűtőbe, és jött az ihlett.

A lényeg, hogy egy fantasztikusan finom, fehérjedús és gluténmentes amerikai palacsinta lett belőle, amit a Gyerek vidáman evett reggelire. Ne féljetek ettől az alapanyagtól, mert nagyon könnyű dolgozni vele. Nyugodtan főzzetek belőle meg sokat előre, mert nem csak palacsintának, de salátának, meleg köretnek, zabkásába, süteménybe, de akár vega burger alapjának is jó lesz.

Hozzávalók:

1 L-es tojás

1-2 ek édesítő

fél csésze főtt quinoa (2.5 dl-es bögrével mérve, a főzés előtt mossátok át, mert egyébként keserű lehet)

1 csapott ek zabliszt (ha fontos a gluténmentesség, figyeljetek a zabliszt csomagolásán a gluténmentes jelzésre)

2 ek ricotta (sűrű görög joghurttal, apró szemű zsírzsegény túróval helyettesíthető)

fél tk sütőpor

a kedvenc fűszereitek, nálam: 1/4 teáskanál szerecsendió, fahéj és őrölt gyömbér

A tálaláshoz

banán és méz

A hozzávalókat egy tálba mérjük és csomómentesre keverjük. Kevés kókuszzsíron evőkanálnyi adagokban, közepes hőfokon, oldalanként kb. 2-2 perc alatt megsütjük őket. A végén megpakoljuk banánnal, megcsorgatjuk kevés mézzel és boldogan eltüntetjük.

Ha szerettétek a receptet, kövessetek a Facebook-on is további tartalmakért.

img_1302.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr2611734233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fruskacsa 2016.10.26. 20:43:35

Megcsináltam, nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Igaz, nem volt itthon zabliszt, ezért tönköly ment bele, és nekem úgy tűnt, az egy csapott kanál nem volt elég, vagyis az volt a gond, hogy eléggé megbarnultak mire megszilárdult annyira, hogy meg tudjam fordítani, de ez inkább csak optikai probléma, mert nem volt ettől rossz ízű. Arra gondoltam, picivel több liszt talán hamarabb megszilárdítja. Én juharsziruppal és banánnal ettem, a férjem üresen, mindkettőnknek ízlett, máskor is megcsinálom. K

mimi_8005 2016.10.26. 20:48:00

@fruskacsa: Nagyon örülök, hogy nektek is izlett!! A zabliszt több folyadékot vesz fel, mint a tönköly, ezért lehetett gond a szilárdulással. Legközelebb ha teheted próbáld meg zabliszttel, vagy tönkölyből tegyél bele picit többet, ahogy te is irtad. Mondanám, hogy süsd alacsonyabb hőfokon, de szerintem a liszt hiányát az nem oldja meg.
süti beállítások módosítása