Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Mogyoróvajas zabszelet (tej és tojásmentes)

2017. június 05. - mimi_8005

img_8346.JPG

Régen jelentkeztem, de véletlelnül se gondoljátok, hogy nem főzök és nem eszünk. Egyszerűen csak sok minden történik manapság, és legtöbbször mire észbe kapok, hogy fotózni is kellene, már meg is ettük. Arról nem is beszélve, hogy milyen hosszú és sötét télen vagyunk túl, ami egy olyan tapasztalatlan fotósnak, aki ráadásul telefonnal készíti a képeit, nagyon megnehezíti a dolgát.

Múlt héten azonban végre készült valami extra zabos reggeli, ami nagyon jól sikerült (tudjátok, nálam a Gyerek a mérce és ő vidáman megette egymás után két reggel is). Még a nap is sütött kicsit, igy nem volt kérdés fotózok, aztán pedig amint tudom, felpattintom a blogra is. (A képekre így sem vagyok túl büszke, de nézzétek el nekem.)

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy időközben nagyon mély és komoly kapcsolatot alakitottam ki a macaron sütéssel, ami lássuk be nem tartozik az egészséges ételek közé, viszont nagyon finom, trükkös, látványos és rengeteg időmet elviszi. :D Plusz, ha még nem lenne elég, kis családunk megint továbbáll. Június végén Texasba, egész pontosan Austin-ba költözünk, igy most még az is plusz stressz és fejtörés.

No de vissza a a zabszelethez. Folyton kísérletezek ezekkel a zabszeletekkel, de mindig az volt a bajom velük, hogy gumis állagúak és tojás szagúak. Szerettem volna egy ropogós, majdnem keksz szerű szeletet, és tudtam, hogy ehhez meg kell szabadulnom a nedves összetevőktől: tehát tej és tojás nem lehet benne. De ezért valaminek csak össze kell tartania. Igy került bele a mogyoróvaj és chia "tojás". A chia tojást helyettesíthetitek rendes tojással, de én nem tenném. Más lesz az állag és az íz.

Egyébként nagyon laktató, én egy szelettel remekül elvoltam ebédig.

Hozzávalók (9 szelethez):

Száraz összetevők:

100 g nagyszemű zabpehely

25 g zabpehelyliszt (darálhatjátok magatok is ha nincs otthon)

40 g nádcukor

1/4 teáskanál szódabikarbóna

1/4 teáskanál sütőpor

1 csipet só

1/2 teáskanál fahéj

Nedves összetevők:

2 evőkanál olaj (olivaolaj, kókuszolaj)

2 evőkanál chia mag

6 evőkanál viz

90 g mogyoróvaj (olyat használjatok, amiben csak mogyoró van az összetevők között)

Opcionális extrák:

60 g cukormentes étcsoki apritva

egy kis marék dió durvára apritva

A sütőt melegitsétek elő 180 fokra. A chia tojáshoz daráljátok meg a chia magot és keverjétek össze a vízzel. Tegyétek félre 10 percre, addig mérjétek ki a többi hozzávalót.

Egy keverőtálba mérjétek bele az összes  száraz összetevőt. Egy másik tálba mehet az olaj, a mogyoróvaj és az időközben elkészült chia tojás. Ha a mogyoróvaj nehezen keverhető, kicsit melegitsétek meg a mikróban mielőtt használnátok.

Keverjétek össze egy spatulával alaposan és már mehet is az előkészitett tepsibe (egy darab sütőpapírt tettem alá. En 20 X 20  cm-es tepsit használtam, de jól össze lehet tömöríteni a tésztát, így akár nagyobb tepsin is formázhatjátok ekkorára. Kb. 25 percig kell sütni, a lényeg h a teteje szép aranybarna legyen. Ha kihűlt szeletelhető.

 img_8347.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr7212565743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása