Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Pulled chicken - azaz tépett csirkecomb

Szaftos csirke kevés munkával, amit ezerféleképpen használhattok

2016. november 15. - mimi_8005


img_2677.JPGKicsit eltűntem mostanában, de egy új projekten dolgozom ezerrel, ami sok időmet igénybe veszi. Persze főzök és eszünk ugyanúgy minden nap. De sokszor nem éri meg, hogy fotó készüljön, csak belapátoljuk, aztán megyünk tovább. 

Amit most hoztam nektek, az az utóbbi időben heti egyszer a menüben volt, mert frissen is isteni és utána még napokig változatosan felhasználható reggelire, ebédre vagy vacsorára. Biztonsan ettetek már foodfest-en vagy street food helyen húzott disznót, azaz pulled pork szendvicset. Imádom és én is sokszor nekifutottam otthon az elkészítésének. Isteni, de egyrészt kell hozzá a jó minőségű sertéshús, ami Magyarországon fura mód nem könnyen beszerezhető. Másrészt nagyon időigényes is: az igaz, hogy az effektiv belefektett munka hamar megvan, de a sertésnek utána 7-8 órát a sütőben kell töltenie. Én nem szívesen hagytam ilyenkor magára, még az éjszakát sem vállaltam be, inkább jó korán felkeltem reggel.

Na tessék, már megint részletesebben írom le, mint sokan várnátok, de ha unjátok, ugorjatok rögtön a recepthez. Szóval. Fogalmam sincs miért nem jutott  eszembe már otthon is húst váltani, de itt az USA-ban nem árulnak ám minden sarkon sertéslapockát, ami a pulled pork-hoz a legjobb (szerintem). Van karaj (szeletelve) vagy sertésszűz és jónapot.

És akkor egyik nap eszembe jutott, hogy OK: akkor miből lehetne megcsinálni. Ránéztem a csirkecombra, és tudtam, hogy ez lesz az én megváltóm. És úgy lett. Vegyétek, vigyétek ezt az isteni receptet. Gyors, nincs vele sok munka és több étkezésre megoldja a hús problémát az olyan húsevőknek, amilyenek mi is vagyunk. :D

Hozzávalók:

12 alsó csirkecomb

1 nagy fej hagyma

5-6 gerezd fokhagyma

2 teáskanál pirospaprika (ha van füstölt paprikátok, használjátok azt)

7-8 evőkanál barbecue szósz (pl. Heinz)

só, bors

1. Melegítsétek elő a sütőt 160 fokra.

2. A hagymát és a fokhagymát kockázzátok fel, majd 1 evőkanál olajon kezdjétek el párolni egy sütő kompatibilis serpenyőben. Ha kicsit megpuhult, szórjátok rá a pirospaprikát, gyorsan forgassátok össze, majd öntsétek fel 1 dl vízzel. Picit rotyogtassátok még, hogy elpárologjon róla a víz, és már mehetnek is rá a csirkecombok. Locsoljátok meg a barbecue szósszal, sózzátok, borsozzátok, majd forgassátok meg a combokat, hogy a szaft mindenhol érje őket.

3. Fedjétek le szorosan alufóliával, majd ugorhat a sütőbe 90 percre.

4. A sütési idő letelte után, a combokat vegyétek ki a szószból (én az alufóliára szoktam kiszedni őket). A szószt tegyétek újra a főzőlapra, és nagy lángon forraljátok be szirup sűrűségűre. Közben jöhet a ragacsos munka: a combokról szedjóétek le a bőrt (ne kíméljétek a kacsóitokat, használjátok), majd fejtéstek le a húst a csontról és tegyétek egy mélyebb edénybe. Két villa segitségével szedjétek a húst szálaira, majd öntsétek rá az időközben besűrűsödött szószt és forgassátok össze a hússal, hogy mindenhol bevonja.

5. És violá. Innentől határ a csillagos ég. Tegyétek hamburger zsemlébe, vagy tortillába, vagy főzelék tetejére. Ehetitek sült krumplival vagy édesburgonyával, esetleg rizzsel, bulgurral. Mindent feldob, a legdiétásabb zöldséget is. Tehetitek salátalevélbe avokádóval, hagymával, csípős szósszal....

Ha van még ötletek, nyugodtan osszátok meg! 

Tetszett a recept? További ötletekért kövess a Facebook-on is!

img_2325.JPG

img_2397.JPG

img_2430.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr7411962015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pista Bácsi 2016.11.15. 18:25:04

A pulled itt a húzott helyett inkább tépettet jelent.

mimi_8005 2016.11.15. 18:28:40

@Pista Bácsi: koszonom, teljesen igazad van, koszonom!

tlona 2016.11.15. 21:38:41

Miért alsó comb?

mimi_8005 2016.11.15. 21:41:18

@tlona: azert azt hasznaltam, mert abban nagyobb a csont es a szosz allaganak jobbat tesz. Felso combbal sem lesz rossz szerintem, viszont a combfilet nem javaslom. Kiprobaltam, de ugy nem kepzodik eleg szosz es szaraz lesz a vegeredmeny. (Elnezest az ekezetek hianyaert, de telefonrol irok az USA- bol.)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2016.11.15. 22:54:05

Nem rossz a recept, de biztos vagyok benne, hogy a csirkecomb nem tud versenyezni az igazi pulled pork ízével, főleg amikor rendesen készítik elő, főzés előtt sós vízben áztatva.

mimi_8005 2016.11.15. 22:57:16

@Étteremkritikus: Otthon en is abbol keszitettem, de ahogy irtam is, itt sertesszuzon es szeletelt karajon kivul nem talaltam meg serteshust. Otthon en lapockabol keszitettem mindig. A csirkecombot viszont ez az elkeszites tenyleg szintekkel emeli, es ha valakinek kevesebb raadasul az ideje, akkor otthoni korulmenyek kozott ez egy remek alternativa szerintem.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2016.11.15. 23:41:06

@mimi_8005: USA-ban nem találsz alapanyagokat egy amerikai népkajához? Furcsa, pedig ott is lapockából vagy esetleg tarjából szokták készíteni.

mimi_8005 2016.11.15. 23:47:02

@Étteremkritikus: Számomra ez épp olyan meglepetés mint neked. Azt hittem bármelyik boltban elérhető lesz. Az az igazság, hogy egy étteremben se kináltak még a környéken pulled pork szendvicset, csak marhából készült burgereket. Nem tudom, hogy ez a környék sajátossága vagy mi. Még nem próbáltam messzebre utazni, hogy húst szerezzek be. Nyilván nem lehetetlen, de ez most nem prioritás. :D Ugyanakkor pl. zöldségekből bármelyik boltban olyan hihetetlen kinálat van, hogy csak kapkodom a fejem.
süti beállítások módosítása