Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Édesköményes uborka saláta

2017. január 17. - mimi_8005

img_1393_2.JPGLassan érkezik a tavasz, gondolom nektek is hiányoznak már a friss zöldségek és vágytok a könnyedebb (és alakbarátabb) ételekre. Ha igen, hajrá, próbáljátok ki ezt a szupet receptet.

Az édesköménnyel Vrábel Kriszta (dolcevitablog) hatására ismerkedtem meg. Kriszta az első magyar foodbloggerek között volt, imádtam és a mai napig nagyon szeretem a receptjeit, a stílusát, és sok érdekes olasz fogással találkoztam általa.

Az első próbálkozásom az édesköménnyel jó 10 évvel ezelőtt egy tésztaétel volt, sokáig nagy kedvenc. Leves is készült belőle kókusztejjel egy karácsonykor, azt is szeretjük, sokszor került már az asztalra. Nagy kedvenc köretként sütőben megsütve is. De csak 1 évvel ezelőtt szántam rá magam, hogy nyersen is megkóstoljam. Tartottam tőle, hogy még nekem is túl ánizsos, túl intenzív lesz az aromája. Meglepetésemre egyáltalán nem vad, sőt!

Én a csak édesköményből készült salátát azért nem tudnám megenni, de uborkával, kevés fokhagymával vagy gyömbérrel párosítva üdítő, friss, ropogós saláta lesz a végeredmény, ami a legegyszerűbb grillezett csirkemellet is a mennyekbe repíti. :D

Az elkészítéshez szükségetek lesz egy jó éles késre vagy uborkagyalura, mert fontos, hogy a szeletek vékonyak legyenek.

Hozzávalók (2 személyre):

1 nagy édeskömény

1 közepes uborka

1 gerezd fokhagyma

2 evőkanál citromlé

1 kis csokor kapor

1-2 evőkanál olívaolaj

só, bors

1. Az uborkát megmossuk, hosszában kettévágjuk és a magjait egy kiskanál vagy kés segítségével kikaparjuk (én mini, magnélküli uborkát használtam, amit itt lehet kapni, de otthon nem). Vékonyan felszeleteljük és nagyon hideg vízbe tesszük (így ropogósabb lesz).

2. Az édeskömény felső, kinyúló szárait vágjuk le, felezzük meg és az alul középen lévő vastagabb fás részt is vágjuk kis. Ezután éles késsel vagy gyaluval vágjuk vékony szeletekre, majd mehet az uborka mellé a vízbe kb. 10-15 percre.

3. A kaprot vágjuk finomra, a fokhagymát reszeljük le. Keverjük össze az olajat, citromlevet, kaprot, fokhagymát. Sózzuk, borsozzuk.

4. Az édesköményt és az uborkát szűrjük le. Keverjük össze a kapros öntettel. Tegyük hűtőbe, amíg a csirkemellet megsütjük, annyi épp elég neki, hogy kicsit összeérjen.

5. Ha nem szeretitek a kaprot, készíthetitek kapor helyett egy kis darab reszelt friss gyömbérrel. Aki az édesebb salátaönteteket kedveli, adhat az öntethez 1 kanál édesítőt is.

Mi egyszerű, serpenyőben sült csirkemellel ettük, amit egy pici vajjal tettem finomabbá.

Ha tetszett a recept, kövessetek Facebook-on is, ahol további ötleteket, recepteket találtok.

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr9212120401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása