Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Útravaló zabkása

2016. március 29. - mimi_8005

instagramcapture_66875ae1-bf2a-4a92-bb2f-2b0e1bd6c96b.jpg

A zabkása jó. Amikor először kipróbáltam, a klasszikus főzött verziót, csak úgy hasraütésszerűen összedobáltam. Nem méricskéltem, csak felöntöttem vízzel a zabpelyhet, jó sűrűre megfőztem, kínnal kikapargattam egy tálkába és tettem rá ezt-azt. Nem ízlett nagyon, de az lebegett a szemem előtt, hogy egészséges, jót tesz nekem, tehát hajrá.

Aztán eszembe jutott, hogy mi lenne ha kicsit több folyadékot tennék hozzá, hogy ne tapadjon már a szájpadlásomra. :) És ha már több folyadék megy bele, akkor nem lehetne legalább egy része tej, amitől lesz valami íze is? :D Addig próbálkoztam, hogy megtaláltam a számomra tökéletes zabpehely - folyadék arányt, amivel csodálatosan krémes zabkását tudok főzni, ami akkor sem lesz tapadós-fullasztós, ha behozom a munkahelyre.

Sajnos Férj sehogy sem tudta ezt sem megszeretni, ezért kutatnom kellett tovább. És akkor rátaláltam az overnight oats receptjére (nincs magyar neve szerintem, hívhatjuk éjszakáztatott zabkásának, de az olyan bután hangzik). Persze elsőre ebből is sikerült olyat csinálni, amitől majd megfulladtunk. :D Elkezdtem játszani vele, és végül sikerült egy olyan arányt találni, amivel tökéletes lesz. Krémes, kanalazható de nem fullasztós és nem is folyós, ezért nyugodtan vihetem magaddal bárhová.

Most ezt szeretném megosztani veletek, mert a barátnőimet már rábeszéltem a kipróbálására, és azóta csak szuperlatívuszokban beszélnek róla, és lelkesen mesélik, hogy épp milyen feltéttel készítették el. A lényeg, hogy ne sajnáljátok azt a 30 másodpercet, amíg a két fő összetevőt kiméritek, mert  - higgyétek el - így lesz igazán krémes. A tej helyett használhattok persze valamilyen alternatív tejet is (az én kedvencem a mandulatej). És ha nincs cukorfóbiátok mint nekem (haha) akkor használjatok mézet, juharszirupot, nádcukrot az édesítésre.

És akkor a recept (egy csajos adagra, fiúk duplázzák):

30 g finomszemű zabpehely

0.5 dl folyadék (tej/mandulatej stb.)

vanília (el is hagyható, de minek ha azzal sokkal finomabb)

édesítő/cukor/méz ízlés szerint

Az édesítőt még szárazon elkeverjük a zabpehellyel, majd ráöntjük a tejet, lefedjük és éjszakára a hűtőbe tesszük. Ezt az alapot ezerféleképpen fejezhetjük be. Én most egy turbó megoldást mutatok, amivel reggel 1 perc alatt varázsolhattok útravalót, de persze variálhatjátok, adok arra is pár tippet majd a poszt végén.

instagramcapture_35fcdf8a-95e6-4753-9bed-c28a30f70aa6.jpg

További hozzávalók:

4-5 evőkanál krémes görög joghurt

szeder (nekem most fagyaszttott volt anyukámnak hála)

a tetejére juharszirup vagy méz

Reggel a zab tetejére kanalazzuk a görög joghurtot, megszórjuk a szederrel és csorgatunk rá 1 kanál juharszirupot/mézet. Bedobjuk a táskába és a munkahelyen vidáman elfogyasztjuk. :)

instagramcapture_393ea605-cf4f-4f1b-b17b-2b53caff299b.jpg

instagramcapture_993321aa-1284-47fb-a763-df8e5511b059.jpg

Kedvenc variációk még:

  • a zabot fahéjjal ízesítem, a tetejére joghurtot és banánt teszek
  • a zabhoz keverek egy kanál cukormentes kakaót és a tetejére joghurt és málna kerül
  • túró rudi zabkása: a zabra 1 evőkanál joghurttal, édesítővel, citrommal és vaníliával elkevert túrót kanalazok, a tetejére olvasztott csokit csorgatok
  • Deluxe overnight oats (aka Túró guru): a zabra sótlan földimogyorót szórok, arra 4 szem kimagozott datolyát teszek, amit 1 evőkanál forró vízzel leturmixoltam, majd kanalazok rá a fenti túrós krémből és olvasztott csokival fejezem be.

 instagramcapture_0538216c-3639-4776-86ef-f2a723911da4.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr598520648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása