Oat Mill - zab és más

Oat Mill - zab és más

Ropogós házi granola dióval és aszalt sárgabarackkal

2016. július 06. - mimi_8005

instagramcapture_21262a35-dbce-4ea3-b51c-2b8e617ca988.jpgNem tudom miért nem osztottam meg eddig Veletek a bevált granola receptemet, pedig villámreggelinek és könnyű vacsinak is tökéletes. A boltban kapható granolákkal az a bajom, hogy bár csodásan ropogósak, de tele vannak cukorral és pálmazsírral meg hasonló dolgokkal. És drágák, nagyon.

Ez a recept végtelenül egyszerű, és túl gyakran nem is kell csinálni, mert 3-4 hétig vidáman elvan egy jól záródó üvegben. Én legjobban görög joghurttal vagy túróval és gyümölcsökkel szeretem enni, de tejjel is finom lehet, vagy bármilyen krémes dolog (pl. házi puding) tetején.

A görög joghurtot most vaníliával és egy kis édesítővel turbóztam fel, a tetejére pedig jó sok szezonális bogyós gyümölcs került. Télen is elkészíthethő ugyanígy, csak olyankor a fagyasztott gyümölcsöt egy kis édesítővel szoktam megrottyantani.

Hozzávalók:

15 dkg nagyszemű zabpehely

10 dkg dió (más maggal is pótolható)

10 dkg aszalt sárgabarack (ez is lehet más, pl. aranymazsola)

2 evőkanál kókuszolaj (ha nincs, bármilyen semleges ízű olaj megteszi)

2-3 evőkanál méz (vagy juharsziruppal is nagyon finom)

1 kiskanál fahéj

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A zabot és a diót összekeverem a fahéjjal, majd hozzáadom az olajat és a mézet, és jó alaposan összekeverem, hogy mindenhol bevonja. Sütőpapíros tepsire teszem, szétterítem egy rétegben, majd röpülhet is a sütőbe. 20 percig sütöm, közben kétszer átkeverem, hogy egyenletesen piruljon. A sütlőapon hagyom kihűlni, majd jöhet hozzá az apróra vágott aszalt gyümölcs. Jól záródó üvegben (pl. befőttesüveg) tárolom.

instagramcapture_f925812f-e4be-4d71-83c0-c9fd71d2a921.jpg

instagramcapture_c8cf1e6d-c75b-4952-b8d9-ca314168d86f.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://oatmill.blog.hu/api/trackback/id/tr738868554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása